Przedszkole
Zespół Szkolno-Przedszkolny im. Tadeusza Kościuszki
43-385 Jasienica 271
tel.: (33) 815 22 23
723 976 192
Neuroflow
Jeżeli zauważasz, że dziecko:
- ma trudności z rozumieniem mowy, gdy w otoczeniu jest szum, gwar lub hałas
- ma trudności z rozumieniem szybkiej lub niewyraźnej mowy
- ma trudności z rozumieniem dłuższych lub złożonych poleceń ustnych
- często prosi o powtórzenie pytania lub wypowiedzi
- rozprasza się pod wpływem dźwięków z otoczenia
- przy prawidłowej inteligencji, ma trudności w uczeniu się (problemy z nauką czytania, pisania, z nauką języków obcych)
- nie potrafi dłużej utrzymać uwagi na zadaniu
- często „wyłącza się", myślami jest gdzie indziej, sprawia wrażenie nieobecnego
- ma problemy z nawiązaniem i utrzymaniem kontaktu z rówieśnikami
być może u Twojego dziecka występują Zaburzenia Przetwarzania Słuchowego APD.
W naszej szkole można wykonać diagnozę APD.
Skontaktuj się z terapeutami Neuroflow w naszej szkole:
- p. Alicją Iskrzycką
- p. Katarzyną Łodej.
Zaburzenia Przetwarzania Słuchowego APD to jedna z przyczyn trudności w uczeniu się dzieci
Podstawowe znaczenie dla skutecznej nauki i przyswajania wiedzy kanałem słuchowym mają wymienione wyższe umiejętności (funkcje) słuchowe. Trudności w nauce, w pisaniu i czytaniu oraz częste współistniejące z nimi zaburzenia emocjonalne mogą wynikać z zaburzeń analizy dźwięków na poziomie centralnym. W pierwszych klasach szkoły podstawowej od 3% do 5% dzieci ma objawy zaburzeń przetwarzania słuchowego APD, które gdy są niewykryte i nierehabilitowane w znacznym stopniu ograniczają możliwości nauki i rozwoju tych dzieci.
30% dzieci z dysleksją oraz 40-50% dzieci z trudnościami w nauce ma zaburzenia przetwarzania słuchu
Charakterystyczne jest, że częstość występowania zaburzeń APD jest dwukrotnie większa u chłopców. Badania wskazują, że około 30% dzieci z dysleksją oraz 40-50% dzieci z trudnościami w nauce (ang. learning disability) ma objawy centralnych zaburzeń słuchu, a trening słuchowy w znaczący sposób poprawia funkcjonowanie tych dzieci w szkole oraz ich umiejętność czytania.
Ze względu na złożoną naturę funkcjonowania mózgu APD może towarzyszyć innym zaburzeniom rozwojowym, takim jak: opóźniony rozwój mowy, specyficzne zaburzenia rozwoju językowego (SLI), zaburzenia uwagi bez nadreaktywności (ADD) lub zaburzenia uwagi z nadreaktywnością (ADHD), specyficzne trudności w nauce oraz dysleksja.
Więcej informacji można znaleźć na stronie: www.neuroflow.pl