Neuroflow

Jeżeli zauważasz, że dziecko:

  • ma trudności z rozumieniem mowy, gdy w otoczeniu jest szum, gwar lub hałas
  • ma trudności z rozumieniem szybkiej lub niewyraźnej mowy
  • ma trudności z rozumieniem dłuższych lub złożonych poleceń ustnych
  • często prosi o powtórzenie pytania lub wypowiedzi
  • rozprasza się pod wpływem dźwięków z otoczenia
  • przy prawidłowej inteligencji, ma trudności w uczeniu się (problemy z nauką czytania, pisania, z nauką języków obcych)
  • nie potrafi dłużej utrzymać uwagi na zadaniu
  • często „wyłącza się", myślami jest gdzie indziej, sprawia wrażenie nieobecnego
  • ma problemy z nawiązaniem i utrzymaniem kontaktu z rówieśnikami

być może u Twojego dziecka występują Zaburzenia Przetwarzania Słuchowego APD.

 

W naszej szkole można wykonać diagnozę APD.

Skontaktuj się z terapeutami Neuroflow w naszej szkole:

  • p. Alicją Iskrzycką
  • p. Katarzyną Łodej.

 

Zaburzenia Przetwarzania Słuchowego APD to jedna z przyczyn trudności w uczeniu się dzieci

Podstawowe znaczenie dla skutecznej nauki i przyswajania wiedzy kanałem słuchowym mają wymienione wyższe umiejętności (funkcje) słuchowe. Trudności w nauce, w pisaniu i czytaniu oraz częste współistniejące z nimi zaburzenia emocjonalne mogą wynikać z zaburzeń analizy dźwięków na poziomie centralnym. W pierwszych klasach szkoły podstawowej od 3% do 5% dzieci ma objawy zaburzeń przetwarzania słuchowego APD, które gdy są niewykryte i nierehabilitowane w znacznym stopniu ograniczają możliwości nauki i rozwoju tych dzieci.


30% dzieci z dysleksją oraz 40-50% dzieci z trudnościami w nauce ma zaburzenia przetwarzania słuchu

Charakterystyczne jest, że częstość występowania zaburzeń APD jest dwukrotnie większa u chłopców. Badania wskazują, że około 30% dzieci z dysleksją oraz 40-50% dzieci z trudnościami w nauce (ang. learning disability) ma objawy centralnych zaburzeń słuchu, a trening słuchowy w znaczący sposób poprawia funkcjonowanie tych dzieci w szkole oraz ich umiejętność czytania.  

 

Ze względu na złożoną naturę funkcjonowania mózgu APD może towarzyszyć innym zaburzeniom rozwojowym, takim jak: opóźniony rozwój mowy, specyficzne zaburzenia rozwoju językowego (SLI), zaburzenia uwagi bez nadreaktywności (ADD) lub zaburzenia uwagi z nadreaktywnością (ADHD), specyficzne trudności w nauce oraz dysleksja.

 

Więcej informacji można znaleźć na stronie: www.neuroflow.pl